ניהול קשרי קהילה אתיקה
 
 

כנס עמית מארח

כנס הגיל השלישי החדש

ביום חמישי, ה-14/11/2013, התקיים "כנס הגיל השלישי החדש". יחד עם העלייה בתוחלת החיים, השינויים הטכנולוגיים והחברתיים יצרו תקופת גיל חדשה, בין הבגרות לזקנה, אשר איתה נוצרו אתגרים והזדמנויות עסקיים וחברתיים כאחד. להלן עיקרי הדברים שנאמרו.

הכנס נערך בשיתוף הג'וינט ישראל-אשל, חברת גוד ויז'ן, ארגון מעלה ופרטנר תקשורת במשרדי המטה של חברת פרטנר שבפארק אפק, ראש העין. לכנס הגיעו מנהלי אחריות תאגידית של החברות המובילות במשק, נציגים מגופים ממשלתיים, מנהלי עמותות, יועצים בתחום ועוד.

חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר תקשורת נשא את דברי הפתיחה והדגיש את החשיבות העצומה של הערך החברתי בפעילות השוטפת של ארגונים עסקיים. ציין כי יש לתת משקל עצום לתחום האחריות התאגידית בחברות השונות במשק.

פרופסור יוסי תמיר, המנכ"ל הנכנס של ג'וינט ישראל: ישנה מגמת עלייה משמעותית בתוחלת החיים של האוכלוסייה המבוגרת בישראל ובמקביל, גם בנטל התמיכה בקשיש. ההוצאות הגבוהות מול ההכנסות הנמוכות והפנסיה הנצברת של אוכלוסיית הגיל השלישי עלולות ליצור עומס כלכלי משמעותי. צריך להכיר במגמות אלו ולחשוב על העלאת גיל הפרישה בהדרגתית ועל יצירת אפשרויות תעסוקה ייעודיות. ניתן להוציא את המיטב מתעסוקת קשישים,על ידי ניצול היתרונות היחסיים של קבוצת גיל זו - ניסיון חיים, יציבות, גמישות, ידע מצטבר וחסכון בעלויות שכר.

דוקטור צבי לניר, מנכ"ל PRAXIS: מהפכת תוחלת החיים היא מאפיין משמעותי שאנו עוברים היום. אוכלוסיית הגיל השלישי למעשה מתחלקת בתוך עצמה - חלקה עובר לשלב בו הם מנסים להיות צעירים יותר והחלק האחר מרגיש לפתע מבוגר יותר. על כן הוא קורא לאוכלוסייה זו במאפייניה הנוכחיים "דור המדבר", אז הם מוצאים עצמם אובדי עצות לגבי המשך חייהם. במקביל, נוצרה גם תקופת חיים חדשה: "שלב הבגרות המאוחרת"- בין הבגרות לזקנה, אך עדיין לא מכירים בכך. לפיכך, האתגרים לאחריות התאגידית הם: יצירת מודעות לתקופה זו, ליזום הכשרות לאנשים בתקופת גיל זו בארגון, למנף את ההון האנושי לטובת הארגון וליצור הסכמים עם הממשלה וארגוני העובדים.

נויה, חברת פרטנר- מחלקת שיווק:  ORANGE מציעה סל פתרונות עם תכונות מיוחדות בסלולרי שיענה על מה שהרבה מאוכלוסיית האזרחים הוותיקים מחפשים: מכשיר DORO קל ונוח, תכנית שיחות ייעודית, שירות אישי ישיר ולחצן מצוקה למוקד "אנוש". ב-2014 צפויים לצאת שיפורים נוספים.

עברי ורבין, מנכ"ל "גוד ויז'ן": סקירה של Benchmarks לשילוב אוכלוסייה מבוגרת בתחומי האחריות החברתית: BMW  הקימו פס ייצור מותאם לגילאי +50. מגדל, אשר מתמחים בפנסיות יצרו סל שירותים לגיל הפרישה .  בעולם הציבורי, מועצת רמת השרון מציעה גם כן מגוון שירותים לאוכלוסיית הגיל השלישי. עסקים חברתיים רבים מייצרים מוצרים/שירותים ייעודיים לאוכלוסייה המבוגרת.

ריבי בלר, מנכ"ל "והדרת": היום תקופת הפנסיה הולכת וגדלה לסדרי גודל של 30 ואף 40 שנה. כחלק מהתמודדות עם בעיה זו הקימו אתר משרות לקשישים: מאז שהושק, כבר מאות קשישים החלו לעבוד במגוון תפקידים. כמות האנשים מאוכלוסיית הגיל השלישי שרוצים לעבוד היא עצומה, אך חשוב לזכור שאלו לא מתחרים בצעירים על משרות. הם מעדיפים משרות חלקיות ובעלי אופי גמיש יותר מאוכלוסיות צעירות יותר. יש פוטנציאל להון אנושי עצום שניתן להפיק ממנו הרבה בחברות עסקיות.  

 
 
חזור